לבחירת הרצאה

מלאו את הפרטים הבאים

    רובוטים ובני אדם

    ד”ר רועי צזנה

    • אינטלקטואל ציבורי חוקר עתידים מוכר בישראל ובעולם.
    • עמית במרכז למחקר סייבר בינתחומי ע”ש בלבטניק באוניברסיטת תל אביב,
    • מנהל התכנית לחקר עתידים ביחידת
    • להב פיתוח מנהלים באוניברסיטת תל אביב, והעביר קורסים בנושא עתידנות גם באוניברסיטה העברית ובטכניון. ד”ר צזנה הקים ועומד בראש פרויקט סימפוליטיקס לחיזוי פוליטי, ו- “חי את העתיד” כמייסד-שותף של טלה-באדי – חברה המפיצה ומתחזקת רובוטי טלפרזנס משוכללים בעולם, הוא מסוגל להרצות, ללמד ולנהל מיזמים בשלוש יבשות דרך אוואטרים רובוטיים המשמשים עבורו כגופים חלופיים.
    • ד”ר צזנה חבר במספר גופים לחקר עתידים, כולל האגודה לעתיד העולם, טכקאסט (במסגרתה נבחר כמומחה החודש) ופרויקט המילניום. בנוסף הוא פועל כאנליסט בכיר בחברת ויקיסטראט לייעוץ בכוח ההמונים.
    • ספרו הראשון של ד”ר צזנה – “המדריך לעתיד” – הפך לרב-מכר וריכז את תשומת לב הציבור בעתיד ובדרך בה ישפיעו הטכנולוגיות על החברה. בימים אלו הוא מוציא את ספרו הבא, העוסק בשלטון בעתיד ובחלוקת הכוח בין הממשלה, התעשייה והציבור, בהוצאת כינרת זמורה דביר.

    רשימת ההרצאות

    העתיד עומד להיות טוב יותר

    האם גם אתם חרדים מהעתיד? חושבים שהאנושות הורסת את כוכב הלכת, שהדור הצעיר מאבד את עצמו לדעת, ושפסה תקווה מן העולם? באופן מפתיע, העדויות מספקות תמונה שונה מאד, ומצביעות על עתיד ורוד הרבה יותר מכפי שרוב האנשים מצפים – לצד בעיות של ממש שעלינו להתוודע אליהן ולמצוא דרכים להתמודד עמן כבר היום.

    ההמצאות שישנו את העולם

    רבות הן ההמצאות שישנו את העולם, ובמסגרת מחקריו של ד”ר צזנה הוא עבר על חלק גדול מהן ובחן את הדרכים בהן ישפיעו על העולם. אם אתם רוצים לשמוע על רחפנים ורובוטים, על רכבים ללא-נהג ובינה מלאכותית, על הנדסה גנטית ורפואת העתיד ועוד מגוון רחב של המצאות – זו ההרצאה בשבילכם.

    [רצוי מאד לנהל קודם שיחה עם ד”ר צזנה כדי לזהות את נקודות העניין ואת הטכנולוגיות בהן תרצו שיתמקד]

    נתיבים להתקדמות הטכנולוגיות

    דניאל בורוס, בספרו “חיזוי ברק”, זיהה שמונה נתיבים להתקדמות הטכנולוגיות שאנו רואים אותם מתממשים כיום. רבות מההמצאות מהעשורים האחרונים – מהאינטרנט, דרך המחשבים האישיים ועד לטלפונים החכמים והרשתות החברתיות – ניתנות להבנה ולחיזוי מראש באמצעות חשיבה לאורך אותם נתיבים. בהרצאתו יסביר ד”ר צזנה מהם הנתיבים להתקדמות טכנולוגית, כיצד אנו רואים אותם מתממשים בטכנולוגיות השונות, ויאתגר את הקהל להגות ולהמציא את העתיד באמצעות חשיבה באותם נתיבים.

    השולטים בעתיד: מי ישלוט במאה ה- 21?

    מי ישלוט במאה ה- 21? האם הממשלות – הלווייתנים המגושמים והאיטיים – הן אלו שיהיו בעלות השליטה? או שאולי הכרישים הגדולים – ברוני התעשייה וחברות המידע – יתפסו את מושכות הכוח האמיתי וישלטו על חיינו ועל זרימת המידע? איך נוכל להוריד את הכוח האמיתי דווקא לסרדינים – לציבור הרחב – כדי למנוע את השחיתויות ואת הקפיטליזם החזירי נטול-הרסן – ומי יעמוד בדרכה של מהפכה שכזו?

    משחקי מוח: כיצד תשפיע הטכנולוגיה על המוח האנושי?

    האם גם אתם מרגישים לעתים משועממים? חסרי סבלנות? מתקשים לאזור את כוח הרצון הנדרש כדי לשבת ולכתוב את המילים הראשונות בספר שתמיד רציתם להוציא? אתם לא לבד. זוהי המשמעות של קיומנו כבני-אדם, הנתונים לגחמותיו של המוח – מכונה שאנו רחוקים עדיין מלהבין, אבל מתחילים למצוא את הדרכים להשפיע עליה ולכפוף אותה לרצוננו. בהרצאה נסקור את הדרכים הטכנולוגיות בהן נוקטים החוקרים המתקדמים בעולם כדי לשפר את פעילות המוח האנושי, וננסה להבין כיצד הן יוכלו להשפיע על עתיד העבודה ועל חיינו.

    עולם של רובוטים – ובני-האדם

    מספר רובוטי השירות – הרובוטים המספקים שירותים לבני-האדם – עולה בשנים האחרונות במהירות, והקצב אינו מאט לרגע. כיצד ייראה העולם אליו נכנסים: עולם שמספר הרובוטים בו עומד לעלות על מספר בני-האדם, ושבו מסוגלים הרובוטים והמחשבים לבצע כמעט כל מטלה השמורה כיום לבני האדם? ומה נוכל לעשות כדי לצמצם את הסיכון להתמרדות מצד המשרתים שאנו יוצרים לעצמנו?

    חיזוי אמיתי: מעבר למגבלות האנושיות

    בשנים האחרונות התחלנו לזהות כי חלק מבני-האדם מסוגלים לספק חיזויים בתחומים כגאופוליטיקה וביטחון, העולים במהימנותם ובדיוקם בשלושים אחוזים על אלו של המומחים. עובדה זו מרשימה פי כמה כאשר אנו מבינים שהמומחים חמושים בידע מתקדם אודות התחומים האמורים, ונהנים מגישה למקורות מידע מהימנים ועכשוויים. סודם של “חוזי-העל”, כפי שזוהו והוגדרו על-ידי פיליפ טטלוק, טמון בדרכי החשיבה ואיסוף המידע שלהם, שמאפשרים להם להתחרות בהצלחה גם במומחים הגדולים ביותר. לפי בדיקה שערך טטלוק במסגרת מיזם של משרד ההגנה האמריקני, האדם הממוצע מסוגל לשפר את מהימנות תחזיותיו בעשרה אחוזים באמצעות השקעת שעה אחת בלמידת אותן דרכי חשיבה והבנת וזיהוי הכשלים המחשבתיים שעומדים בדרך לחיזוי מוצלח.

    בהרצאה יפרט ד”ר צזנה אודות ניסוייו של טטלוק ואחרים בתחום, יציג את הכשלים החשיבתיים שמקשים על הגעה לחיזויים מוצלחים, ויסביר כיצד ניתן לעקוף אותם.

    עתיד העבודה והפרנסה

    שוק העבודה והמקצועות הפתוחים לבני-האדם השתנו באופן דרסטי במאות השנים האחרונות, וצפויים לעבור שינויים מרחיקי-לכת עוד יותר בעשורים הקרובים. בהרצאה נסקור את הבסיס והסיבות לשינויים הקרבים בשוק העבודה, וננסה להבין במה יעבדו ילדינו, מהם המקצועות שעשויים להיעלם בעשורים הקרובים ומהם המקצועות שמסתמנים כבטוחים במיוחד. נדבר על הכלכלה השיתופית ועל דרכים להתקיים גם ללא עבודה – מצב אליו רבים מאיתנו עשויים להגיע עד אמצע המאה העשרים ואחת.

    תחביבים

    קוסם ואמן חושים, מפסל בבלונים לילדים, כותב סיפורי מדע בדיוני, מדפיס בתלת-ממד, ומפעיל רובוטים ברחבי העולם.

    לבחירת הרצאה

    מלאו את הפרטים הבאים

      הרצאות נוספים

      פרופסור יורם יובל

      פרופ' יורם יובל הוא פסיכיאטר, חוקר מוח ופסיכואנליטיקאן. מרצה בפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית בי-ם ושייך לסגל ההוראה של המכון הפסיכואנליטי ע"ש אייטינגון בירושלים, יובל נמנה בסגל אגף לרפואת המוח – בי"ח...

      צבי יוגב – מבחר הרצאות תקשורת

      צבי יוגב מרצה לתקשורת עם אנשים, ופסיכולוגיה של שכנוע והשפעה מחבר הספר "לגנוב את ההצגה" לבחירתכם מבחר הרצאות/סדנאות "לדעת לגעת" תגליות מדעיות כיצד לשכנע,לתקשר ו"לגעת" באנשים. אם בחרת בשמפו מסוים ולא אחר, כנראה שעברת שכנוע...

      סוכנות שיווק דיגיטלי