לבחירת הרצאה

מלאו את הפרטים הבאים

    הרצאות חובקות עולם

    יעל אביטל היסטוריונית וגאוגרפית, חובבת טבע ארכאולוגיה אומנות ותרבות, בעברה מושבניקית וכיום בגבעת אבני בגליל התחתון.

    זיכרונות הילדות ונעוריה של יעל שזורים בטיולי בית הספר ומסעות תנועת הצופים והם אלה שפתחו בפניה את הצוהר הראשון והאהבה לעולם הטיולים, אהבה שהתפתחה למסעות בעולם תוך התבוננות עמוקה אל הטבע ועל הנופים, אל האנשים ועל מנהגיהם תרבותם והאומנות המקומית.

    לימודיה האקדמיים הם היסטוריה וגאוגרפיה, אך כיוון תחום ידע זה הוא רחב יריעה, אין סוף להעמקה ולהרחבה בלימודי התמחות ובסדנאות רבות באומנות, היסטוריה, דתות העולם ודתות המזרח ועוד.

    שנים רבות הייתה יעל מדריכת טיולים בעולם במקביל לעבודתה הניהולית חינוכית, עד שעברה להדרכה במשרה מלאה שאותה היא משלבת היום בהרצאות בפני קהלים שונים על המקומות בהן הייתה מנקודות מבט שונות ותוך מתן הדגשים היסטוריים, אנתרופולוגים ותרבותיים.

    ההרצאות מלוות במצגת מרהיבות המבוססת על תמונות שצילמה יעל בטיוליה הרבים.

    ההרצאות מיועדות לקהלים שונים ומגוונים, וניתנות להתאמה.

    הרצאות חובקות עולם יעל אביטל

    לרשותכם הרצאות פעילות חובקות עולם עולמות, תרבויות, נופים ואנשים איטליה היפה – גדולת העבר וקסם ההווה. ( אפשרי כסדרה או כהרצאה בפני עצמה)

    איטליה – פנים רבות לה – איטליה היא מדינה שתמיד רוצים ושמחים לחזור אליה, היא ארץ של תרבות ואומנות, טעמים ייחודיים ונופים מרהיבים. מסע בין זמנים ומחוזות, טעמים ואנשים באיטליה הקסומה.

    תפארת האימפריה הרומית ושחיתות הקיסרים – סיפור תקומתה של רומא המיתולוגית אשר שלטה בעת העתיקה על מרחביי-העולם. מהמלוכה אל הרפובליקה הרומית האימפריאליסטית ואל הקיסרות שטופת המזימות. והזימות. טירופם של קיסרי רומא אשר החשיבו עצמם בני – האלים כשליטי האימפריה האדירה, ועד אשר האימפריה לא יכלה לשחיתות וקרסה!

    פומפי – אחת הערים הגדולות והמרכזיות ברומא מציתה את הדמיון מאז נתגלתה במקרה ע”י איכר איטלקי שחרש בסביבה. מפגש עם העיר שקפאה בזמן תחת האבק הוולקני של הווזוב האימתני שהתפרץ באחת. התמונות שמספרות, המבנים שמסבירים. הכרות עם העיר הרומית על חייה הנאותיה ופולחנה.

    טעימות הרנסנס האיטלקי- פירנצה ערש האומנות. גאוני הרנסנס ויצירתם בחסות הפטרון. האומנות כאמצעי שחרור מהעולם העתיק והכנסייה. אומני הרנסנס מיכלאנג’לו, ליאונרדו ואחרים.

    ונציה היפה – עיר של מים, זוהר ושעשועים. שיט מענג בגונדולה דמיונית בין תעלותיה של עיר אשר די להזכיר את שמה כדי לרגש אותנו. נסיעה בזמן אל עברה המפואר של וונציה, אשר נולדה מתוך אילוצי הישרדות והייתה למלכת הימים, ואחת הערים המפורסמות בעולם.

    נאפולי וסביבתה – הצליל, הטבע והצבע בל קאנטו – השירה היפה. שירת האהבה, שירת הגעגועים. תרבות, ספרות מוסיקה ונופים.

    הרפובליקה האיטלקית – מפיצול לאחדות. התעוררות לאומית ואיחוד איטליה, עוצמתם של גיבורי האיחוד לצד תהליכים מדינים והשפעתם על מהלכים היסטוריים.

    מחוזות איטליה – מסע מרתק אל מחוזותיה המיוחדים של איטליה: מפגשי אדם וטבע. הכרות עם מראות, נופים, צלילים וטעמים.

    על משטרים ומה שביניהם – מושגים, דימויים, כינויים, ארכיטקטורה ושיבושים, שהועתקו מחיי רומא האימפריאליסטית אל העידן המודרני. השפעתם על משטרים וחברות בזמננו.

    הקרנבלים של איטליה – הפסטיבל בתרבות הפגאנית הקדומה והבשלתו כחלק מתרבות העמים. כיצד התחבר הקרנבל אל הדת הנוצרית. שלושת הקרנבלים באיטליה: קרנבל המסכות בוונציה, קרנבל התפוזים באיבראה, קרנבל האבסורד בויארג’ו.

    מסעות בין כוכבים..!

    ההרצאות משולבות במצגות, מוסיקה וקטעי וידאו.

    לבחירת הרצאה

    מלאו את הפרטים הבאים

      מסעות וטיולים נוספים

      חשיבה יצירתית

      ג'נטה – מומחית בתחום החשיבה היצירתית. עוזרת לאנשים לפתח החשיבה יצירתית. התמחתה באימון עסקי לקבוצות והקימה את פתרון יצירתי ופועלת בכמה ערוצים: סדנאות והרצאות לפיתוח החשיבה היצירתית למנהלים...

      אפריקה הפראית

      אירית רבינוביץ' למדן שמחה להציע לכם הרצאה מרתקת על ההומניטאריות באפריקה הפראית. ההרצאה בשפה העברית או באנגלית, מותאמת לקהל היעד ומתמקדת בנושאים שונים,ביניהם: חשיבות והיופי שבהתנדבות. פעילות יהודית הומניטארית בעולם. תרומת ההתנהבות היהודית...

      דנדן בולוטין

      כשדנדן היה נער דוד שלו אמר לו: "תעשה את מה שאתה הכי אוהב ומתוך זה תגיע העבודה". כמה הוא צדק. דנדן טייל, חקר שבטי אינדיאנים בג'ונגל, ערך מסעות מחקר באחד...

      סוכנות שיווק דיגיטלי