לבחירת הרצאה

מלאו את הפרטים הבאים

    ד’ אמריקה על המפה

    “גם באדמה אפשר לתופף”:

    סיפורה של המוזיקה השחורה ביבשת אמריקה

    המקצבים האפריקאים. החל מהבלוז והג’ז, דרך הטנגו, הסמבה, הסלסה, ועד, הראפ והרגאיי, כל סגנון מוזיקלי נושא את סימן ההיכר שלהם. המוזיקה השחורה לא נכנסה ליבשת אמריקה דרך הדלת הראשית, אלא בתוך אניות העבדים, שנלחמו על הזהות התרבותית שלהם. בהרצאה נצא למסע בעקבות המקצבים האפריקאים ביבשת, החל מימי העבדות ועד לכיבוש הלבבות ברחבות הריקודים בקובה, ג’מייקה, קולומביה, ארה”ב, פרו, ברזיל, וארגנטינה.

    “היקום הספרותי של חורחה לואיס בורחס”

    כששומעים את השם “בורחס”, עולות מיד מחשבות מסעירות ומסתוריות: שבילים מתפצלים, מבוכים, והקסם של הידע האנושי. סיפוריו הקצרים של בורחס הם רק פיסה אחת בפסיפס יצירתו. מי שרוצה להכיר אותו באמת צריך לגלות גם את בורחס המשורר, מבקר התרבות וגם את בורחס האדם, את שכונת ילדותו, ואת התשוקה שלו לתרבויות העולם. אני מזמין אתכם לטייל איתי בעולמו המופלא של חורחה לואיס בורחסת.

    “הגיטרה בין השיניים”: שירי מחאה בדרום אמריקה

    מוזיקת המחאה והמוזיקה הפופולרית של דרום אמריקה נולדה בשנות ה-60, כאשר הזמרים הבינו שהכי פוליטי זה לחזור לשורשים, והתחברו למסורת המקומית. בשנות ה-70 הם נלחמו בעד החופש, בזמן שהדיקטטורה רודפת אחריהם. חלק נרצחו, חלקם נכלאו, וחלקם עדיין פה כדי לשיר מה שהיה. “הגיטרה בין השיניים” זו הרצאה דרך האירועים, והמוזיקה המצוינת של מרסדס סוסה, דניאל ויגלייטי, ויולטה פרה, שיקו בוארקה, ועוד.

    על המרצה:

    אריאל ברקוביץ מומחה לתרבות ולהיסטוריה של דרום אמריקה. מתמחה בשירה עממית ובהקשרים הפוליטיים של היצירות נולד בארגנטינה ועלה לארץ בגיל 18. אריאל עורך ומגיש תוכניות רדיו בתחום התרבות בגלי צה”ל וב-fm106, וכתב לענייני תרבות ישראלית בעיתונים שונים בדרום אמריקה. הוא אורח קבוע בכנסים ומשדרים העוסקים בתרבות של דרום אמריקה, ונותן יעוץ מוזיקלי בתחום שירה עממית ושירי מחאה.

    ד’ אמריקה על המפה

    כל ההרצאות כוללות קטעי מוזיקה ווידאו, תמונות וטקסטים מתורגמים לעברית.

    לבחירת הרצאה

    מלאו את הפרטים הבאים

      הרצאות נוספים

      הרגלים מנצחים אלי שחף

      לנצח את העורב סיפור על שינוי ונחישות אחת ההרצאות הפופולריות בישראל! הרגלים מנצחים עם אלי שחף סיפור מבדר, מעניין ומעורר השראה על הדרך שעושה עובד הייטק מתוסכל ובעל משקל עודף עד לשינוי מוחלט...

      הרצאות באומנות

      הרצאות באמנות,בארכאולוגיה, במיתולוגיה, בתרבות ובהיסטוריה של אירופה והמזרח התיכון בוגרת החוג לתולדות האמנות באוניברסיטה העברית בירושלים ובעלת ניסיון של למעלה מ 18 שנה בהדרכת קהל רב גילאים בסיורים במוזיאון ישראל בירושלים ובמוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב. מייסדת ובעלת חברת ההרצאות "מרחיבים אופקים...

      סוכנות שיווק דיגיטלי