לבחירת הרצאה

מלאו את הפרטים הבאים

    בשידור ישיר מכיכר תחריר

    איתי ורד

    כתב ערוץ 10 (בעבר ערוץ 1).

    בשידור ישיר מכיכר תחריר המהפכה במצרים במבט מלב כיכר תחריר סיפורים וחוויות מאחד האירועים המשפיעים ביותר על תקופתנו בליווי קטעי וידאו מקוריים שחלקם לא שודרו בטלוויזיה הרגעים הדרמטיים שבהם הפגנות הפכו למהפכה במסגד בגיזה בשישי בבוקר (המקום והרגע שבו נולדה המהפכה), שגרת החיים בכיכר תחריר, מה בין האחים המוסלמים והסטודנטים הרדיקלים, למה היו שלטים בעברית באמצע הפגנת המיליון, איך מרגיש עיתונאי ישראלי בלב קהיר, מהפכת הפייסבוק או מהפכת הטלוויזיה, איך מדברים עם שוטר מצרי ברחוב וגם איך (ולמה) מכתיבים הוראות לפסטה שכשמסביב צועקים אלפי מצרים זועמים לסלק את מובארק ומה הקשר בין המהפכה המצרית למצב במזרח התיכון כיום.

    מרצה – איתי ורד, העיתונאי הישראלי הראשון שסיקר את המהפכה.

    ניתן לקרוא על חלק מהחוויות ממצרים בבלוג שלי: itaivered.wordpress.com

    העולם דרך המצלמה הישראלית

    סיקור אירועים מרכזיים דרך העיניים הישראליות – למה לצאת למקומות הללו, על מה מסתכלים, מה מחפשים, מתי קשה להיות עיתונאי ישראלי ומתי זה יתרון משולב בחוויות, סיפורים וקטעי וידאו ממצרים, תורכיה, ירדן, המפגש עם הפליטים הסורים, הצונאמי ביפן, דרא”פ לפני המונדיאל והמשחקים האולימפיים בבייג’ין.

    איך לצלם יחמור

    מי מוציא את הפילים לטיול בוקר? מה הם סודות חיי המין של הנשרים? למה הברווזים לא עוזבים את ירושלים? איפה מסתתרת הלוטרה?

    מדוע הצב שוחה רק בעיגולים ומה יש ליחמור לספר.

    כתבות טבע הן מבצע טלוויזיוני לא פשוט. איך יוצרים עניין מסיפורים של בעלי חיים, מדוע בדרך כלל הסיפור של החיה הוא בעצם הסיפור של בני האדם שסביבה, ואיך תופסים את הרגע המיוחד בטבע.

    הרצאה בליווי הרבה קטעי ווידאו על מאחורי הקלעים של היופי של הטבע.

    דרך המשי והכדור הצהוב

    “במשך שנתיים הייתי מנהל תחרויות טניס מקצועניות באוזבקיסטן. ילד בן 22 בישיבות ממשלה אוזבקיות”.

    בד”כ, אחרי שאני אומר את המשפט הזה אני צריך להוסיף “אני נשבע”…

    אוזבקיסטן היא מדינה מוסלמית, עם מיעוט רוסי גדול, שקיבלה את עצמאותה אחרי התפרקות ברית המועצות, לאחר 70 שנה של קומוניזם. במדינה לא היו כמעט מגרשי טניס, למעשה, לא הייתה בה את התשתית המינימלית לתחרות נוער סבירה, על אחת כמה וכמה תחרויות בינ”ל.

    ארגון התחרויות כלל למעשה את בניית המגרשים (שאף פעם לא היו מוכנים בזמן), בניית מערך תחבורה, הכנת המלונות לסטנדרטיים מערביים ולא סובייטיים (מה? האורח יכול לבחור ארוחה מתפריט ולא אוכל את מה שמגישים לו???), הכשרת כוח אדם – והכול בסבך הביורוקרטיה הסובייטית משולבת בלאומנות אוזבקית מתובלת בהתעוררות מוסלמית.

    זוהי הרצאה לא (רק) על ספורט, אלא בעיקר על פוליטיקה, תרבות ועסקים במרכז אסיה.

    התחקיר העיתונאי

    מאחורי הקלעים של תחקיר עיתונאי, משולב בסיפורים וקטעים מתחקירים שפרסמתי ב”עובדה” ובערוצים 1 ו- 10. הסיפורים הקטנים של העשייה, והתהליך מהרעיון או המידע הראשוני ועד שנרקמת כתבה, ההרצאה מלווה בקטעי וידאו להדגמה.

    (ההרצאה הועברה מס’ פעמים בקורסי השב”כ ובהשתלמויות מורים).

    לבחירת הרצאה

    מלאו את הפרטים הבאים

      אסלאם ומזרחנות נוספים

      דר' גיא בכור

      האם נראה לכם כי מדינת ישראל כבר מבינה את חוקי המשחק במזרח התיכון ? ד"ר גיא בכור, מבחר הרצאות מרתקות בעברית ואנגלית, על המזרח תיכון ואקטואליה. האם ישראל מבינה את הקודים...

      אבי נודלמן הרצאות העשרה

      תעודת זהות אבי נודלמן פרשתי מצה"ל בדרגת סגן אלוף בשנת 2010. במסגרת שירותי הצבאי, מילאתי שורת תפקידים בין השנים 1990- 2010, רובם ככולם בזירה הפלסטינית והערבית ומרביתם בשטח: יועץ...

      סוכנות שיווק דיגיטלי