לבחירת הרצאה

מלאו את הפרטים הבאים

    איתי אנגל סוריה על סף הכרעה

    איתי אנגל עיתונאי בכיר

    • החל את דרכו בשנת 1989 ושימש כעורך חדשות החוץ של גלי צה”ל,
    • עורך חדשות החוץ של ערוץ 2,
    • חבר בצוות תכנית התחקירים “עובדה” בשידורי קשת בערוץ 2
    • ומרצה באוניברסיטה הפתוחה על סכסוכים בעולם.
    • חלק ניכר מעבודתו של אנגל מוקדש לכיסוי סכסוכים בינלאומיים.
    • ב-1991 יצא אנגל לסקר את המלחמה בקרואטיה.
    • בין השנים 1992 ו- 1995 נשלח לבוסניה והרצגובינה משם העביר דיווחים לגלי צה”ל ולעיתון הארץ. על עבודתו זו זכה מאוחר יותר בצל”ש מוועדת פרס סוקולוב. באותן שנים העביר דיווחים מרוסיה, לטביה, ליטא, גיאורגיה ואזרבייג’ן שלאחר התמוטטות ברית המועצות.
    • ב-1994 נשלח אנגל לרואנדה לסקר את מלחמת האזרחים שם.
    • ב-1999 סיקר את המלחמה בקוסובו וב-2000 את נפילת סלובודן מילושביץ ביוגוסלביה.
    • הפיק סדרת כתבות בשם “זעקי ארץ אבודה”, המתארת בשלושה פרקים את התופת במדינה.
    • איתי אנגל ייסד ארגון סיוע לנשים הנאנסות במלחמה בקונגו במסגרתו יוצאות מישראל משלחות של גינקולוגיים לעומק הג’ונגלים בהם חיים הקרבנות, מקימים קליניקות לטיפול ומלמדים מקומיים איך לעשות זאת בעצמם.

    איתי מציעה לכם מגוון הרצאות רחב, להלן פירוט על שתיים מהרצאותיו המבוקשות ביותר:

    “כתב באזורי מלחמה” – מאחורי הקלעים של עבודת עיתונאי ישראלי במוקדים עוינים לישראל

    בהרצאה, שכותרתה ‘כתב באזורי מלחמה’, מספר איתי אנגל על אחורי הקלעים של עבודתו באזור סכסוך כמו סוריה, עיראק, אפגניסטן, לבנון, קוסובו, בוסניה, רואנדה, קונגו, לוב, עזה ועוד…,

    איך כישראלי הוא נכנס למקומות שישראלים אינם רצויים בהם וכיצד הוא מתפקד בין שיעים, סונים, טאליבנים ושאר מיליציות. על הסיטואציות שבהן היה נתון, הצורך לאלתר ולחשוב מחוץ לקופסה כדי להתנהל שם ועל הדילמות בעבודה באזורים כ”כ קשים וטעונים.

    במהלך ההרצאה יוקרנו קטעי וידאו מעבודתו שיסייעו להבנת התחושה בשטח.

    סוריה – על סף הכרעה (עם ה”האביב הערבי”)

    אחרי שנתיים של מלחמת אזרחים מגיעה המהפכה בסוריה לנקודת הכרעה.

    כוחות המורדים השתלטו על רוב שטחי המדינה, הצבא של אסד פועל בכל הכוח והאכזריות כדי לדכא את ההתקוממות ונתמך ברוסיה, איראן והחיזבאללה כדי לשרוד. בתווך מצוי נשק כימי, מיליציות הקשורות לאל קעידה וממוצע של כמאה הרוגים מדי יום.

    כל מה שידענו על סוריה – המודיעין וההבנה של מוקדי הכוח בסוריה – כל זה מתערער לנגד עיננו וישראל נדרשת להתמודד עם עתיד מאיים ולא ידוע. המהפכה בסוריה, כמו כל המהפכות השוטפות את העולם הערבי, באה מלמטה. מהשטח.

    איתי אנגל הוא העיתונאי הישראלי היחיד שנכנס לסוריה מאז שהחלה המהפכה ומלחמת האזרחים. הכניסה שלו לסוריה באה לאחר שנתיים בהן סיקר מהשטח את כל המהפכות בעולם בערבי – תוניסיה, מצרים ולוב. הרצאתו מספקת פרספקטיבה רחבה אודות הכוחות הפועלים בסוריה. היא מלווה בחוויות אישיות משהותו בסוריה והקרנה של חומרים בלעדיים שצילם שם.

    איתי אנגל סוריה על סף הכרעה

    לבחירת הרצאה

    מלאו את הפרטים הבאים

      אסלאם ומזרחנות נוספים

      ד"ר טל פבל איומי אינטרנט וסייבר

      ד"ר טל פבל – איומי אינטרנט וסייבר תואר ד"ר בר-אילן בלימודי המזרח התיכון, מומחה וחוקר איומי אינטרנט וסייבר במזרח התיכון ובעולם הרחב פעילות אקדמית אחראי לימודי סייבר, החוג למערכות מידע, המכללה האקדמית...

      רונן ברגמן

      ד"ר עו"ד רונן ברגמן פרשן בכיר בידיעות אחרונות, כתב המגזין השבועי של הניו-יורקטיימס במזרח התיכון. עיקר עיסוקו בנושאי צבא, יח"בל, מודיעין וטרור. ד"ר ברגמן מפרסם מאמרים בעיתוני העולם הניויורק...

      סוכנות שיווק דיגיטלי