תקשורת, הון ושלטון יוסי עין-דור

הרצאות וסדנאות תקשורת, הנחיית פאנלים, כנסים ואירועים

עם העיתונאי ואיש הטלוויזיה יוסי עין-דור

מנחה כנסים, ימי עיון, ערבי ראיונות ופאנלים.

יוסי עין-דור, עיתונאי ואיש טלוויזיה בכיר

לשעבר כתב, עורך ומגיש בחדשות ערוץ 2

מרצה לתקשורת, עיתונות וטלוויזיה

באוניברסיטאות ומכללות.

בהיותו כתב חדשות סיקר בעיקר

נושאי משטרה ופלילים,

ותחומי צבא ובטחון.

בספטמבר 96' נפצע מירי צלפים פלסטינים באירועי פתיחת "מנהרת הכותל"

באזור מחסום ארז ברצועת עזה.

אחר-כך שימש כמגיש חדשות במשך 7 שנים במהלכן שידר

מאות שעות של שידורים חיים ממגוון רחב של

אירועים חדשותיים בארץ ובעולם, בין היתר פתח את השידור ב"אסון התאומים" .

נושאי ההרצאות

ההרצאות הן בנושאים מגוונים בענייני תקשורת ועיתונות ומה שמאחוריהן,

ומיועדות לקהל הרחב ולקהל ייעודי מקצועי. משך ההרצאה שעה וחצי.

ניתן להזמין הרצאה בודדת או סדרת הרצאות.

ההרצאות עוסקות בעיתונות שמאחורי הכותרות. הנה כמה מן הנושאים:

  • שיקולי עריכה בעיתונות ובטלוויזיה
  • איך מוכרים אייטם לתקשורת
  • יחסי עיתונות- צבא ומשטרה
  • הקשר בין תקשורת, הון ושלטון
  • עיתונות ותקשורת בעידן הניו-מדיה
  • ניהול משברים תקשורתיים בארגונים
  • סדנאות

סדנאות עמידה מול מצלמה, איך מתראיינים ואיפה, מה אומרים ובעיקר איך אומרים,

איך מצטלמים ומה לובשים, למי מתראיינים ולמי לא.

הסדנאות יכולות להתקיים בקבוצות של עד עשרה משתתפים. כמו כן מתקיימות סדנאות אישיות

המיועדות לדרג ניהולי בכיר. כל מפגש הוא ל- 4 שעות. ניתן לקיים מפגש אחד או סדרת מפגשים.

הרצאות בנושאי תקשורת

תקשורת בעת מלחמה– ההרצאה תיבחן את תפקידה של

התקשורת במלחמה בהשוואה לתפקידה הרגיל בחברה. האם יש הבדל ?

האם תקשורת במלחמה הופכת מגויסת והאם היא צריכה להיות כזו?

האם תפקידה של התקשורת לדאוג למורל של העם? מתי מגיעה

עת הביקורת ? האם הפרשנים אמורים לדחוף לפעילות צבאית או להפסקת אש?

שאלות ונושאים העולים במהלך ההרצאה באינטראקציה בין המרצה לקהל.

תקשורת אובייקטיבית או לא? כיצד משפיעה התקשורת על עמדות פוליטיות ? מה

משמעות הקשרים בין הפוליטיקאים לאנשי התקשורת הבכירים? האם אנשי התקשורת

והפוליטיקאים הם באותה ברנז'ה? מה בין אובייקטיביות עיתונאית להגינות עיתונאית?

קשרים בין הון, שלטון והתקשורת – מבנה המשפחות בעלות אמצעי התקשורת, מפת

האינטרסים המנוגדים, מה בין עיתונות מקצועית לקשרי כלכלה וטלוויזיה מסחרית?

העיתונות המקצועית מול שטף יחסי הציבור והדוברות, העיתונות הכלכלית למי נועדה, ועוד.

שיקולי עריכה ומה עומד מאחוריהם– איך בונים מהדורת חדשות, לפי אילו שיקולים,

ההבדל בין המדיומים השונים (רדיו,טלוויזיה, עיתונות כתובה ואינטרנט). העבודה

מאחורי הכותרות…ועוד. מה מוכר ומה ממכר?

תפקידו של כתב השטח– חשיבות כתב השטח בסיקור העיתונאי, הרפורטר

כ"עיניים" של הציבור. איך הוא עובד, עבודה מול מקורות, איך מזהים את ה"גיבור

המקומי",סינון המניפולציות.

האם המצלמה יוצרת את האירוע או רק משקפת מציאות, ההבדל בין התחומים השונים

וצורות העבודה. האם קיים צורך באיזון, "עיתונות כורסא" של העידן החדש אל מול כתב

השטח עם הפנקס, עיתונות האינטרנט והשפעותיה, ועוד.

עיתונות בעידן הניו–מדיה– עולם התקשורת של השנים האחרונות השתנה ללא הכיר.

כל כלי התקשורת המרכזיים מתחזקים גם אתר אינטרנט עצמאי או סמוך למערכת

המרכזית. האינטרנט מהווה פלטפורמה מצוינת להעלאת קטעי וידאו ושידורים חיים

ממקומות בהם מתרחשים האירועים החמים. הרשתות החברתיות שינו את פני העברת

התקשורת והמסרים, כדוגמת המהפכות המוצלחות בתוניסיה ובמצרים.

זמן העלייה לאוויר הוא מינימלי והתפוצה היא אדירה.

תקשורת, הון ושלטון יוסי עין-דור

הערות:

כל אחת מההרצאות עומדת בפני עצמה. כמו כן, ניתן להעביר סידרת הרצאות 

המורכבת מן הנושאים המוזכרים לעיל ונושאים נוספים.

זמן ההרצאה הוא כשעה וחצי.

ההרצאות מלוות בדוגמאות מצולמות: כתבות טלוויזיה, קטעים משידורים וכדומה

ניתן זמן לשאלות וניתנת אפשרות להשתתפות של הקהל.

קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
השארת הודעה מהירה

לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים